Aktywność przy kłopotach ze zdrowiem

Aktywność przy kłopotach ze zdrowiem

Bardzo rzadko zdarza się, aby stan zdrowia nie pozwalał na aktywne uprawianie sportu. Forma aktywności jest tak wiele, że każdy – nawet przy problemach ze zdrowiem – znajdzie taką, która nie będzie mu szkodzić, a wręcz przeciwnie.

Przy kłopotach z kręgosłupem

Gimnastyka to najbardziej wskazana forma ruchu przy problemach z kręgosłupem. Dzięki regularnym treningom można skorygować wady postawy i uniknąć dolegliwości bólowych. Wiele osób boryka się z dyskopatią. Szczególnie częstym problemem jest dyskopatia w odcinku lędźwiowym kręgosłupa. Przy takich dolegliwościach pomocne są gry zespołowe, na przykład koszykówka albo siatkówka. Gdy gra zostanie połączona z ćwiczeniami oddechowymi i rozluźniającymi, przyniesie jeszcze więcej korzyści. Dobrym pomysłem jest także jazda na rowerze w równym terenie. Jedną z powszechnie występujących wad postawy jest kifoza. To wada, która występuje w piersiowym odcinku kręgosłupa. Przy tej wadzie zalecanym rodzajem aktywności jest pływanie w pozycji na brzuchu. Niewskazana jest jazda na rowerze, skłony i krążenia ramionami w przód. W przypadku bocznego skrzywienia kręgosłupa zalecanym rodzajem aktywności jest jazda na nartach biegowych, pływanie oraz ćwiczenia, które równomiernie wzmacniają układ mięśniowy. Niewskazane są gry zespołowe, szybkie biegi, długie marsze i ćwiczenia w pozycji stojącej.

Na kłopoty z trawieniem

Siedzący tryb życia, brak ruchu osłabiają mięśnie brzucha. W efekcie praca jelit zwalnia, mogą pojawiać się zaparcia. Przy takich problemach przydadzą się ćwiczenia, które nie tylko wzmocnią mięśnie brzucha, ale także pobudzą do pracy układ pokarmowy. Wskazane są: biegi, nordic walking, marsze, pływanie i aerobik. Aktywność może pomóc także przy zespole jelita drażliwego. Częstą przyczyną tego schorzenia jest stres, bardzo wskazanym rodzajem aktywności jest w tym przypadku joga.

Najlepszy efekt osiągniemy, gdy będziemy ćwiczyć systematycznie. Rodzaj wybranej aktywności powinien sprawiać radość i być korzystny dla zdrowia.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Zdrowie

Dodaj komentarz