Fitness dostosowany do potrzeb

Fitness dostosowany do potrzeb

Aktywność jest wskazana nawet przy pewnych kłopotach zdrowotnych. 30 minut dziennie to minimum, jakie powinniśmy poświęcić, aby ruch był korzystny dla naszego zdrowia.

Nadciśnienie

Przy zbyt wysokim ciśnieniu ruch można potraktować jako lekarstwo. Niewielki wysiłek fizyczny może na stałe obniżyć o kilka jednostek wartość ciśnienia skurczowego. Przy nadciśnieniu nie wskazane są dyscypliny związane z bardzo intensywnym krótkim wysiłkiem. Najlepszym wyborem są ćwiczenia dotleniające, które poprawiają sylwetkę i kondycję. Można się dotlenić podczas jazdy na rowerze. Przy nadciśnieniu polecane jest także pływanie, aerobik, marszobiegi.

Choroba wrzodowa

Coraz częściej cierpią na nią osoby młode, szczególnie licznie na wrzody żołądka i dwunastnicy chorują młode kobiety. Najczęstszymi powodami choroby wrzodowej jest nieodpowiednia dieta, stres i brak czasu na odpoczynek. Wrzody szczególnie mocno dokuczają wiosną i jesienią. Utrudniają normalne funkcjonowanie, ale też wykluczają intensywne treningi, gdyż mogą wywołać lub nasilić dolegliwości bólowe. Aktywność fizyczną można więc podjąć dopiero po wyleczeniu choroby wrzodowej. Po wyleczeniu wrzodów ruch będzie chronił przed ich nawrotem.

Anemia

Niedokrwistość również jest przypadłością, która szczególnie często dotyka młode kobiety. Może być efektem restrykcyjnych diet odchudzających, które wyniszczają organizm lub skutkiem obfitych miesiączek. Silne osłabienie to objaw anemii, nie ma więc mowy o intensywnym treningu. Czas na wysiłek fizyczny przyjdzie dopiero po wyleczeniu anemii. Wskazane są spacery, pływanie albo spokojne wycieczki rowerowe. Jest to wysiłek, który może wzmocnić organizm.

Astma

Osoby, które systematycznie zażywają leki i nie mają ataków, nie muszą rezygnować z wysiłku fizycznego. Najlepsze sporty dla astmatyków to nordic walking, wiosłowanie, spokojne wycieczki rowerowe, pływanie, joga. Niewskazane są sporty wymagające długiego wysiłku oraz takie, które wymagają krótkiego i gwałtownego wysiłku. Należy unikać ćwiczenia w salach gimnastycznych.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Sport

Dodaj komentarz