Jakie ćwiczenia wybrać?

Jakie ćwiczenia wybrać?

Korzyści z regularnych ćwiczeń jest mnóstwo. Uprawiając sport zmniejszamy ryzyko rozwoju cukrzycy, chorób układu krążenia, otyłości. Sport wzmacnia mięśnie, chroni przed osteoporozą (zwiększa gęstość kości), poprawia nastrój. Jaki sport wybrać dla siebie?

Pływanie

W ciągu jednej godziny spalimy około 470 kalorii. Ale nie jest to jedyna korzyść z pływania. Pływanie jest korzystne dla płuc (poprawia się ich wydolność), stawów i kręgosłupa. W trakcie pływania warto układać ciało mocno równolegle do dna basenu i powierzchni wody. Jest to pozycja, która nie przeciąża kręgosłupa. Pamiętajmy też, aby rytmicznie oddychać. Ułatwimy w ten sposób pracę płucom, w efekcie nasz organizm będzie lepiej dotleniony. Warto pływać przynajmniej 2 razy w tygodniu. Jeden trening powinien trwać 40 minut.

Jazda na rowerze

Do jazdy rekreacyjnej najlepszy jest rower miejski lub turystyczny. Siedząc na nim starajmy się zachować, jak najbardziej naturalną pozycję: plecy powinny być proste, a tułów lekko pochylony do przodu. Warto kupić rower, który ma amortyzatory. Przedni amortyzator odciąży łokcie i stawy, zaś tylny złagodzi wstrząsy, które obciążają kręgosłup. Pamiętajmy, aby ustawić siodełko tak, aby kolana zginały się pod kątem około 90 stopni. Jeśli na wycieczkę rowerową wybieramy się po długiej przerwie – wyznaczmy sobie dystans o maksymalnej długości 3 kilometry. Na dłuższym dystansie pamiętajmy, aby pod koniec trasy zwolnić tempo. W zimne dni możemy przesiąść się na rower stacjonarny. Jazda na rowerze korzystnie wpływa na serce i stawy. Przeciwwskazania to zespół cieśni nadgarstka i ostre zespoły bólowe kręgosłupa.

Zawsze zaczynamy od rozgrzewki. Przygotowuje ona organizm do wysiłku, który go czeka. Rozgrzewka zmniejsza ryzyko kontuzji. Dzięki niej możemy też zwiększyć swoje możliwości. Pamiętajmy, że gdy tkanki łączące mięśnie z kośćmi i ścięgna są zimne, ryzyko naderwania lub zerwania jest większe. Rozgrzać musimy także mięśnie. Rozgrzewki nie zaczynamy od ćwiczeń rozciągających. Ćwiczenia te są wskazane po treningu.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Sport

Dodaj komentarz