Jedzmy warzywa strączkowe

Jedzmy warzywa strączkowe

Są nie tylko pożywne, ale także zdrowe. Jakie warto wybrać i dlaczego?

Fasola Jaś

W porównaniu z innymi gatunkami fasoli zawiera mniej tłuszczów. Ale w jej składzie są witaminy A i z grupy B, cynk, fosfor, żelazo, magnez, wapń. Fasola Jaś działa alkalizująco, korzystnie wpływa na płuca i wątrobę. Zawiera dużą ilość lecytyny, która wzmacnia układ nerwowy i korzystnie wpływa na funkcjonowanie mózgu. Zapobiega nadciśnieniu, miażdżycy i zakrzepom. Fasolę Jaś można dusić z warzywami, gotować, dodawać do zup.

Zielony groszek

Jest lekkostrawny, świeży może być dodatkiem do zup. Suszony można wykorzystać na zupę. Groszek jest bogaty w witaminę C i witaminy z grupy B. Jest bogaty w sole mineralne i błonnik. Chroni przed zachorowaniem na raka, poprawia wzrok. Wzmacnia żołądek, śledzionę i trzustkę. Działa lekko przeczyszczająco, poprawia wzrok i ułatwia trawienie. Jest polecany w przypadku skórnych wykwitów, skurczach i obrzękach.

Bób

W medycynie ludowej wykorzystywany jest do leczenia trudno gojących się ran oraz przy biegunkach. Chroni przed zachorowaniem na raka jelita grubego, obniża poziom cukru we krwi. Jest źródłem witamin, minerałów i błonnika.

Ciecierzyca

Wśród wszystkich roślin strączkowych zawiera największą ilość żelaza. Jest również bogata w tłuszcze nienasycone. Działa przeciwbólowo, wspiera pracę serca i przewodu pokarmowego. Pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi i poprawia odporność organizmu.

Soczewica

Reguluje poziom cukru i cholesterolu we krwi. Korzystnie wpływa na nerki i przewód pokarmowy. Jest bogata w witaminy z grupy B. Zawiera także lekkostrawne białko, minerały, beta-karoten i błonnik.

Fasola pinto

Jest bogata w witaminy z grupy B, białko, błonnik i kwas foliowy. Dostarcza także minerałów. Reguluje poziom cukru we krwi i obniża poziom cholesterolu. Można ją dodawać do zup, sałatek, dań kuchni meksykańskiej, duszonych potraw.

Wszystkie rodzaje fasoli przed ugotowaniem warto namoczyć. Dzięki temu  nie tylko szybciej się ugotują, ale będą także lekkostrawne.

Powiązane artykuły:

Dodaj komentarz