Kampania SEM – sposób na widoczność strony w sieci

Kampania SEM – sposób na widoczność strony w sieci

Samo posiadanie strony internetowej nie gwarantuje nam dzisiaj żadnego sukcesu. Mówi się, że co prawda jest ona współczesnym „must have”, ale samo jej posiadanie już dawno przestało być wystarczającym. Dlaczego? Ponieważ liczba stron internetowych jest ogromna, i ważne staje się nie tyle jej posiadanie, co jej pozycja w wynikach wyszukiwarek internetowych, a także jej reklamy na innych stronach. A temu służy właśnie kampania SEM.

Pojęcia, których mylić nie należy

Jeśli chodzi o marketing internetowy, możemy w ostatnim czasie zaobserwować trend mylenia pojęć z jego branży. Kampania SEM często utożsamiania jest z kampanią SEO, a niekiedy nawet zawężana do pojęcia wyników płatnych w Google. W praktyce jednak należy pamiętać, że kampania SEM to pojęcie niezwykle szerokie, zawierające w sobie mnóstwo usług i produktów.

Czym jest SEM?

Aby zrozumieć pojęcie kampanii SEM, musimy sięgnąć w pierwszej kolejności do jej definicji. Zgodnie z nią, czy też z tłumaczeniem pojęcia z języka angielskiego Search Engine Marketing to nic innego, jak marketing internetowy w wyszukiwarkach. Marketing, pod którym kryje się wiele narzędzi i metod mających na celu poprawienie dostępu użytkownika do serwisu. A mówiąc prościej, chodzi o działania, dzięki którym konkretna strona internetowa będzie rzucała się w oczy internaucie i zachęcała do jej odwiedzenia.

SEM = SEO + PPC

W różnego rodzaju artykułach branżowych często możemy spotkać się z takim właśnie równaniem. Co ono oznacza i czemu służy? Za pomocą tego właśnie równania w sposób najprostszy jesteśmy określić, czym jest kampania SEM i dlaczego nie należy utożsamiać jej z SEO czy PPC (reklama płata w wyszukiwarkach – więcej tutaj). Jak już zapewne się domyślasz SEM to pojęcie zawierające w sobie wszystko, co tylko może wiązać się z marketingiem w wyszukiwarkach. Obejmuje zarówno optymalizację strony, jak i płatne wyniki.

Zalety działań SEM

Gdy już wiemy, o co tak naprawdę chodzi w SEM, warto przyjrzeć się jego zaletom, które decydują o rosnącej popularności tego typu kampanii. Pierwszą z ich jest efektywność. Na czym ona polega? Na korzystnej relacji poniesionych kosztów do efektów. W praktyce okazuje się, że to właśnie ten typ reklamy jest efektywniejszy niż tradycyjne działania marketingowe. Drugą zaletą jest przyjazny odbiór reklamy. Nie da się bowiem ukryć, że jeśli reklama jest nachalna, czy denerwująca, odbiorca zniechęca się do tego, co reklamuje. W przypadku SEM reakcje internautów są pozytywne. A to głównie za sprawą tego, że obiorca znajduje reklamę, która tak naprawdę wpisuje się w to, czego konkretnie szuka. Trzecią zaletą jest tak zwane targetowanie. Aby reklama była skuteczna, musi docierać do osób, które potencjalnie są zainteresowane skorzystaniem z reklamowanej usługi czy zakupem reklamowanego produktu. Tradycyjne reklamy mają z tym problem. SEM potrafi określić target i skutecznie do niego dociera. I jeszcze jedna zaleta – szybkie korzyści z reklamy. Nie potrzeba wiele czasu, aby reklama zaczęła działać. Działa szybko, a jej działania są długofalowe.

Powiązane artykuły:

Dodaj komentarz