Plik produktowy: element, którego nie można pominąć prowadząc sklep internetowy

Plik produktowy: element, którego nie można pominąć prowadząc sklep internetowy

Liczba osób, które regularnie dokonują zakupów w sklepach internetowych stale się powiększa. Rośnie także grono osób, które szukają produktów w wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tych osób zostały stworzone porównywarki cenowe: Skąpiec, Nokaut, Ceneo. Działają one w oparciu o plik produktowy nazywany również product feed.

Do czego potrzebujesz pliku -produktowego?

Product feed to sposób na to, aby oferowany w sklepie produkt dostępny był w wielu, różnych kanałach sprzedażowych. Wielokanałowa sprzedaż to możliwość dotarcia do większego grona potencjalnych klientów. A im więcej klientów zyska sklep, tym większe będą osiągane przez jego właściciela zyski. Bardzo wielu klientów niezwykle chętnie wybiera feedy produktowe. Za ich sprawą zyskują dostęp do mnóstwa produktów oferowanych przez różne sklepy. Mogą je porównać pod różnymi kątami. Oczywiście zdecydowanie najczęściej te same produkty w poszczególnych sklepach porównywane są pod względem cen.

Możliwości wykorzystanie feedu produktowego

Zaletą feedu produktowego jest to, że może on zostać wykorzystany w bardzo różnych i licznych miejscach. Zostanie on wykorzystany przez:

Google do wyświetlania wyszukiwanych przez użytkowników produktów w wynikach wyszukiwania;

Facebooka. Plik produktowy w tym przypadku umożliwi tworzenie na tym portalu dynamicznych reklam;

porównywarki cenowe – wykorzystają dany plik produktowy do porównania cen danego produktu przez potencjalnego klienta;

marketplace’y. Skomunikują się w sposób automatyczny z plikiem produktowym, aby zaprezentować produkty, które w danym momencie są wyszukiwane.

Każdy feed produktowy powinien zawierać pewne konieczne elementy. Na pewno nie można w nim pominąć nazwy produktu (label), linku do strony produktu (URL), linku do głównego zdjęcia, które będzie wyświetlane (image URL).Oczywiście nie może zabraknąć w nim również ceny. Zaletą obecnych feedów produktowych jest to, że odświeżają się na bieżąco bez konieczności ręcznego aktualizowania.

Dodaj komentarz