Jak uregulować poziom cholesterolu?

Jak uregulować poziom cholesterolu?

Za chorobami serca stoi niewłaściwa dieta. Jest przyczyną nadwagi i podwyższonego poziomu cholesterolu. Ale uwaga! Podwyższony cholesterol mogą mieć także szczupłe osoby. Winę za podwyższony poziom cholesterolu ponosi przede wszystkim tłusta i szybka dieta oraz mało aktywny tryb życia. Podwyższony poziom cholesterolu zwiększa ryzyko miażdżycy. Jak zmienić swoją dietę, aby obniżyć?

Dieta MIND

To dieta, która poprawia wyniki cholesterolu, wspiera mózg i chroni przed chorobą Alzheimera. Podstawą diety w warzywa, owoce oraz produkty z pełnego przemiału. W diecie MIND nie brakuje naturalnego błonnika, który zmniejsza wchłanianie tłuszczu z pożywienie. Dieta MIND pomaga więc uregulować cholesterol i schudnąć.

Sirtfood

Dietę stworzyli brytyjscy naukowcy: Glen Matten i Aidan Goggins. Ich zdaniem istnieją produkty pobudzające do pracy sirtuiny – białka odchudzania. Produktów tych jest 20, a więc można naprawdę komponować różnorodne dania. Należą do nich między innymi: zielona herbata, jarmuż, seler naciowy, czekolada zawierająca 85 procenty kakao, czerwona cebula, oliwa z oliwek, pasta miso, czerwone wino, gryka.

Jedz jak Azjaci

Mieszkańcy Dalekiego Wschodu rzadko mają nadwagę i cierpią na choroby serca, ale słyną za to z długowieczności. Także cholesterol mają na dobrym poziomie. To zasługa ich diety. W diecie mieszkańców Dalekiego wschodu jest dużo roślin strączkowych (szczególnie soi, która obniża poziom „złego cholesterolu” i warzyw. Do tego smażą krótko, w azjatyckich potrawach jest więc mnóstwo cennych składników. To dlatego na przykład Japończycy żyją długo. Jeśli chcemy obniżyć poziom cholesterolu potrawy przyrządzajmy na parze. Wyrzućmy z diety biały ryż, który jest bombą kaloryczną. Wybierajmy nieoczyszczony. Warto wypróbować także czerwony. Została w nim odkryta manokolina K, substancja, która działa jak statyny. Może więc dość znacznie obniżyć cholesterol. Warto pokochać ostre przyprawy (curry, chilli, imbir dodają energii i przyspieszają krążenie) oraz fermentowane produkty, które są źródłem dobroczynnych bakterii.

Powiązane artykuły:

Dodaj komentarz