Jak wykorzystać w praktyce pocztówki firmowe?

Jak wykorzystać w praktyce pocztówki firmowe?

Promowanie firmy odbywa się na wielu płaszczyznach. Zwykle wysiłki osób zainteresowanych marketingiem koncentrują się na pozyskiwaniu nowych klientów. Tymczasem okazuje się, że utrzymanie przy sobie tych, którzy zdecydowali się już na nawiązanie z nami współpracy, nie jest wcale mniej ważne. Cel ten można osiągnąć na wiele sposobów. Jednym z nich jest drukowanie pocztówek firmowych.

Jak wykorzystywać pocztówki firmowe?

Zwyczaj wysyłania kartek pocztowych nie cieszy się już tak dużą popularnością, jak kiedyś. Nie zrezygnowaliśmy niego jednak dlatego, że był irytujący. Na uwadze mieliśmy przede wszystkim to, że jest czasochłonny. Wysłanie życzeń esemesem lub pliku zdjęć w wiadomości mailowej wymaga znacznie mniejszego zaangażowania. A jednak, choć kartki pocztowe są już rzadkością, wielu z nas uśmiecha się z rozrzewnieniem otrzymując jedną z nich. Taka reakcja jest naturalna także dla osób związanych z nami zawodowo, dlaczego więc nie wykorzystać jej podczas planowania firmowych działań promocyjnych?

Oczywiście, wysyłanie pocztówek firmowych klientom wcale nie musi być praktyką znajdującą zastosowanie jedynie w okresie przedświątecznym. Nic nie stoi przecież na przeszkodzie temu, aby stawiać na rozwiązania neutralne i wysyłać je z mniej typowych powodów – choćby z okazji rocznicy nawiązania udanej współpracy.

Jak sprawić, aby pocztówki się spodobały?

Tym, co decyduje o sukcesie pocztówek firmowych, niezmiennie pozostaje wysoka jakość ich wykonania. Warto więc zwrócić uwagę na ich projekt pamiętając o tym, że obecność firmowego logo nie może być ważniejsza od ciekawej treści. Także sam druk pocztówek może mieć kluczowe znaczenie dla sposobu ich postrzegania. Klient z pewnością nie będzie pełen entuzjazmu, jeśli jakość kartki pocztowej pozostawiać będzie wiele do życzenia. Owszem, odbiorcy zwykle wiedzą, że za kwestie związane z drukiem nie odpowiada adresat kartki. Potrafią jednak dojść do wniosku, że tak, jak nie zadbał o odpowiedni wybór drukarni, może nie zadbać także o swojego klienta.

Powiązane artykuły:

Dodaj komentarz